Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
30.11.2021 00:06 - Разказ за едни симпатяги
Автор: leonleonovpom2 Категория: История   
Прочетен: 2253 Коментари: 6 Гласове:
20


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
 Да, симпатични са, днес обитават основно Района  около планината Арарат!
Но имат голям град в Колумбия, носещ името на държавата им
Знам някои от дете, защото продаваха семки и бонбонки на главната улица!

Като студент, първата година бях на квартира в арменско семейство- майка и син Събираха се арменци, къщата беше на лично място в града  Десетина години по-късно една колежка- арменка, каза че ме познава като студент?  Учудих се, но ми поясни- от къщата на Еди-момчето Да, понякога канеха на срещите и мен

Еди учеше в математическа гимназия Големееше се, правеше се на голям математик Пита ме, дали учим математика и като му отговорих утвърдително, каза ,че една задача го затруднява, може ли да се опитам,  да я реша?  Разбрах ,че ме тества?  И че не трябва да се излагам, независимо ,че е от математическата гимназия  Не ме затрудни изобщо задачата ,но той, без думичка да каже,  си взе нещата и отиде в другата стая! Очаквал е да не мога, но всъщност се получи обратното Сигурен съм ,че е можел да я реши, но в хитруването се получи негова излагация! Повече на тема задачи не ме закачи

Имах колега арменец, като студент Беше добър шахматист и незлоблив майтапчия Беше приятен за компания В казармата ми скрои номер, така ,че се вкиснах Споделих с друг колега ,той тръгна да проверява Давах наряд, не можех аз да проверя Но веднага се върта Попита ме, дали арменецът е информатор?  Потвърдих Тегли му една звучна псувня и след минутка го доведе , ухилен до уши! Как да му се сърдиш?
Разправяше ми какви Български монети има, но ги сложил някъде,не може да ги открие? Звучеше невероятно да ги има, попитах колега,-нумизмат, с когото бяха близки, дали е чувал за тях от него?
Отговори ми кратко-Не забравяй, че е арменец!

Срещнахме се в последните дни на Гого от Тоника. Тримата бяхме заедно в казармата ,с Гого заедно правехме  дипломни работи преди това После, след казармата се срещахме рядко. Каза ,че е бил при него в Айтос и е много разстроен Попитах го, защо не се е обадил, да отидем заедно?
Мислел, но веднага се отказал. Знае за приятелството ни в студентските годинии сметнал,  че няма да понеса видяното!....

Марито, колежката в работата,беше симпатичен човек Търсещ , експериментатор! Хоби и беше, да пише статии в чужди списания Но практически беше слаба Като пате в кълчища Един ден, на пожар ме вика, резбата на смесителя била повредена ,не се завивал Изненадан,  отидох да видя причината и тя ми демонстрира И ме напуши смях ,но се въздържах Понеже се завива отдолу, посоката е обратна. Все едно ,трябва да се отвива!
Не, нищо не и казах, но тя дълго се чуди! И други такива дребни пропуски
Но, отиде в САЩ и продължи работа ,като професор

И тук имам един колега, блогов,аз такъв професор не съм, с произход от вилаета около Арарат!
Заял се е с тълкуването ми  на произхода на думата" кашкавал" Разпространява лъжи, подобно на един друг, бивш колега
Аз от шеги разбирам и умея да се шегувам! Но дебелашки и селяндурски шеги ,съчетани с откровени лъжи и изопачавания  не ми допадат! И ставам зъл!
Обяснявал съм го, ще го обясня специално за него, дано вдене  най- накрая уважаваният" професор"?!

В Български тълковен речник пише ,че кашкавал, името си води от Качокавалло, което през румънския е дошло от италианския! Румънският език е от 17- ти век, сбирщаин, възможно е такова преливане, но пък излиза ,че ние правим кашкавал оттогава или е имал друго име Някой , ако го зное, да го каже!

Да, но съм чел и мнението на италиански професор, който твърди ,че двата продукта нямат нищо общо Без да се впускам в подробностите на технология и пласмент, италианецът е напълно прав в твърдението си!
Качокавалло буквално означава сирене на кон Качо е сирене Кавалло- кон Слагали са сиренето в две качета и са ги премятали на нещо като дисаги на кон И така са ги продавали....
Името на нашия кашкавал идва от кашката ,която се получава от млякото , която се тепа/ валя/ за да се изгони въздухът от нея и да се получи пита
Елементарно, за тълкуване на името
А и по още нещо в тази връзка се различават Качокаваллото е качествено, ако в него има кухини!
Обратно, кухини в нашия кашкавал са недопустими и наличието им в него води до брак!




Гласувай:
20



Следващ постинг
Предишен постинг

1. kvg55 - leonleonovpom2,
30.11.2021 06:10
Не са чак толкова симпатични арменците. През войната са били на страната на нацистите. Няма нито един арменец участник в Съпротивата.
цитирай
2. leonleonovpom2 - Ідравей, Краси!
30.11.2021 08:49
1. kvg55 - leonleonovpom2,
06:10
Не са чак толкова симпатични арменците. През войната са били на страната на нацистите. Няма нито един арменец участник в Съпротивата.
цитирай

Изтрий

Веднъж един приятел, падаше си зевзек, попита един колоритен арменец- рибар:
-Армандо, може ли да обясниш, защо Хитлер е пращал евреите в концлагер, а е нямало там и един арменец?
Армандо беше кибритлия и го сиктирдоса, няма ли си друга работа?
Но в това време се появи друг приятел, Българин , също зевзек и той адресира въпроса къв него
Той , без много да му мисли, изръси:
-Да не е луд или глупав Хитлер? После ще му прогрлушат ушите с вайкания-Ти, защо беше толкова лош , защо постъпи така с нас?
Всички избухнаха в смях!
После попитах авторът на въпроса, как намира отговора?
Само една дума каза- Перфектен!

Хубав ден!
цитирай
3. milenavarbanova9 - Здравей отново, Ваньо,
30.11.2021 16:35
Много пъти съм ти казвала да напишеш разкази и да ги издадеш. Трябва само да изгладиш тия истории, които вече си разказал. Имаш огромен дар на разказвач, словото ти е непринудено. Помисли сериозно.
Отново поздрави!
цитирай
4. leonleonovpom2 - Здравей, Милена!
30.11.2021 17:50
3. milenavarbanova9 - Здравей отново, Ваньо,
16:35
Много пъти съм ти казвала да напишеш разкази и да ги издадеш. Трябва само да изгладиш тия истории, които вече си разказал. Имаш огромен дар на разказвач, словото ти е непринудено. Помисли сериозно.
Отново поздрави!
цитирай

Изтрий

Така е, не го казваш за пръв път!

В едни по- нормални, регулирани условия, вероятно бих го направил
Такова беше и желанието на майка ми Аз частично го изпълних, но само частично!
Честно казано, омръзна ми да водя битки с вятърни мелници! Завистници и злобари- отделно
Но винаги оставям вратичка за още едно решение след последното!

Благодаря ти, Милена!

Пожелавам ти успех и всичко най- добро!
цитирай
5. leonleonovpom2 - Но всяко правило никога не е закон!
03.12.2021 13:37
Така и с това!
Има си зрънца сред тази групичка и то големи! Едно от тях е блогово Иска да покълне и да пусне корени тук
Един известен пишман и псевдопрофесор!
Помияр и като такъв обикаля блоговете!Търси себеподобни!
Ако някой читав блогър го тачи, нека сигнализира тук, но да се обоснове!
Той мина през доста фази тук- закани за разправа, за убийство, лъжи и измами За някои от тях се полага и принудително въдворяване от десет и нагоре години!
Или казано ясно, доживотна за него присъда!
Да продължава!....
цитирай
6. leonleonovpom2 - 15:15 - kirk Зоологическата ...
04.12.2021 15:40
15:15 - kirk

Зоологическата градина не е тук!
На следващата пресечка е! Побързай, да не се настаняг в клетката ти кобрите!?
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: leonleonovpom2
Категория: История
Прочетен: 9137771
Постинги: 1348
Коментари: 29647
Гласове: 102598
Архив
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031