Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
30.10.2009 15:41 - 40 години ИнтерНет - Моят път към Мрежата
Автор: lambo Категория: Политика   
Прочетен: 6391 Коментари: 6 Гласове:
4

Последна промяна: 12.11.2009 12:22


През 2002 г. преживях тежка операция в ОБ Пловдив. Бях се отписал вече. Върнах се - не можех нищо да работя поне няколко месеца. Какво да правя ?! Точно тогава синът ми си бе купил нов компютър.
"Какво ще го правиш стария ? Дай ми го" му викам
Донесе го и два дена по 1 час ми обясняваше основните положения. Накрая заключи, че нищо не става от мен. "Пораснали пилци, пое... квачки"

Аз се мъчех без описания няколко дена. Разбрах, че така няма да стане. Покрих компа с една бяла покривка и на стари години се записах в курс. Неее - не за компютри, а в курс по английски език. Отначало почти се бях отчаял, но упоритоста и познанията ми по немски ми помогнаха. След 6 месеца завърших курса първи по резултат от всички. Всички ... та ние от 15 бяхме останали само 3-4, другите се отказаха. След година завърших по същия начин и второ ниво английски.

Когато свърших курса, синът ми донесе едно добро ксерокопирано описание на Windows 95, който бе монтиран на компа ми. За няколко месеца, лека-полека, сам си го научих. Между другото, аз и сега много си уважавам W 95, тя си е най-добрата програма и е основата, върху която са изградени следващите версии на "Прозорците"
image

Компа ми обаче, не можеше да работи в Нета. След известно време започнах да ходя в Интернет-Клуба на Кольо. Там работеше синът на наши семейни приятели. Помолих го да ми покаже как се влиза и работи в Интернет. Момчето направи отегчена физиономия:
"Оооо трябва със седмици да ти обяснявам"
"Имам личен комп, работя без проблеми с W 95, зная поне 5 000 английски думи"
"Еее това е друга работа. След 2-3 минути си готов"


Момчето ми обясни няколко основни положения и само след минута, аз вече бях вътре в широкия свят на глобалното село. Започнах да си купувам цели вечери в клуба, тъй като тарифата бе по евтина. След като усвоих нета, реших че е вече време да пиша в политическите форуми - стара моя цел. Избрах си "МЕДИАПУЛ" и на личната дата 1 Януари 2006 г. написах първия си пост, като върл защитник на "Атака". Помня първия коментар, по мой адрес:
"Хаа, ама тия лумпени от Атака, можели да боравят с компютър !"
Само за няколко месеца счупих главите, на високо платените писачи в Медиапул. Като видяха, че не могат да ме победят ми сложиха първия банн. Голяма награда. След това два пъти ми възтановяваха правата в Медиапул, докато накрая - "БАСТЪР КОПЧЕ"

През това време, хем плащах часовете в клуба, хем събирах пари за мощен комп. Това продължи почти цяла година. Най-после събрах около 1000 лв. и си купих най-мощния модел тогава. Веднага си прекарах Net, и от началото на 2007 г., вече си пишех от спалнята.

След изгонването ми от Медиапул се преместих при "нашите" във "ВЕСТНИК-АТАКА". Там ме изтърпяха само няколко месеца, защото публично обвиних Сидеров, че нищо не прави в Парламента. Само празни приказки и лозунги. Сложиха ми такъв Банннн, дето го няма никъде. Нямам право даже и да чета в техния форум ! Толкова съм страшен, за Ямболското мангальче.

После пътят ми мина през "ДНЕС БГ". Там също бях доста четен, пишех срещу Атака и ДПС, но една сутрин форума се появи с нова архитектура и нов тъмно-червен цвят на Заглавната лента. Идентичен с цвета на телевизията на Турското разузнаване в БГ - кАНАЛ 1. Разбира се, турчолята от МИТ веднага ме изключиха от "ДНЕС"

Сега пиша в "ДНЕВНИК" след един прекаран Баннн, и във "ВЕСТИ". Но докога, не се знае. Разбира се и в Блога си "СЕДЯНКАТА на ЛАМБО", който по посещения вече е номер 15 в България. И то при положение, че се броят на пръсти, публикуваните мои постове, в "ПРЕПОРЪЧАНО" на Блог.БГ

Те това е накратко, моя трънлив път в Световната мрежа




Тагове:   път,   Моят,


Гласувай:
4



1. lambo - По точно казано ...
30.10.2009 15:59
Които не са с нас, са против нас
цитирай
2. kasnaprolet9999 - Впечатлена съм.
30.10.2009 16:55
Продължавай все така с постоянство, амбиция и интелигентност да устояваш своите принципи, малко са като теб. Аз много не си падам по политиката, тя отдавна е мръсна дума в България и ми е омръзнало от политици, дето все ни лъжат. По тази причина много редко влизам в блогове като твоя, но чета понякога заглавията и ако някое все пак ми допадне се жертвам в името на това, да бъда все пак информирана какво се случва в БГ и по-точно нещо да видя мнение, по-различно от дневните новини, които не пропускам вечер. Допадат ми много твоите разходки в планината и хубавите снимки, които правиш там.
След това, което прочетох днес мисля, че си струва да влизам по-често.
цитирай
3. gothic - lambo,
30.10.2009 18:08
блогът ти е страхотен! Избрал съм го сред любимите си и рядко пропускам твоя публикация. Не коментирам, но нещата които пишеш рядко се нуждаят от коментар. Премерени точни и безпощадни! Не спирай!!!
цитирай
4. lambo - Мнгого ви благодаря за одобрението
30.10.2009 18:44
На един платен писач, който ме призоваваше да спра писането си, навремето отговорих, че и един човек да ме чете, пак ще продължа

Сега като гледам тези 128 000 посещения, такава мисъл изо-общо пък не ми минава през главата. Толкова много имам какво да кажа на света. Дано ми стигнат годините напред.

Но и след като няма да ме има на тоя свят, написаното ще си остане в Интернет и в умовете на прочелите го.
цитирай
5. vmitkov - Не разбрах с кое се хвалиш!
31.10.2009 18:44
Ако е с познания по Интернет и компютри - по-добре късно, отколкото никога. Но имай пред вид, че аз (без да се хваля) имам Интернет и компютър в къщи още от 1996 г. когато единственият доставчик в града ми бяха Цифрови системи и за 20 часа на месец при скорост 9,6 килобита в секунда ми вземаха 30 екю, отделно плащах данък оборот. Да не говорим пък, че аз нито съм първият интернетаджия, нито съм първият компютърджия, тоест и по онова време е имало по-добри и по-знаещи от мене.

Ако се хвалиш с познания по английски език - чудесно! Но защо тогава ти е нужно да даваш акъли на разни неграмотници и непрокопсаници от разни измислени партии. Що не си някъде в Англия или Америка, например, с твоя английски език? Не ми отговаряй - ти си знаеш защо!

Ако се хвалиш с компютър за 1000 долара през 2003 г., аз пък мога да се похваля с компютърна конфигурация за 2500 долара още през 1997 г., но какво от това? Щото практиката ми показва, че не е важно колко е скъп компютърът, а какво може човек да прави с него и най-вече каква полза извлича от компютъра си - за себе си и за околните!!!

Ако се хвалиш с Win-95 през 2002 г., трябва просто силно да се засрамиш, защото тогава Win-98 вече залязваше, Милениумът така и не можа да се наложи (да не говорим, че мнозина изобщо не си я спомнят, просто защото никога не са я ползвали), а XP-то вече беше на хоризонта.

Ако се хвалиш с копираната книга за Win-95, ще те информирам, че още през 1996 г., само една година след излизането на Win-95 на световния пазар, в България имаше поне 2 издателства, които бяха издали книги, от които човек лесно можеше да научи как да работи с операционната система. За това нещо на мен ми бяха достатъчни 15 лева за книгата и около месец четене и практикуване с компютъра (покрай другата ми работа) и бях готов с Win-95 без да ми бяха нужни нито специализирани курсове по компютри, нито продължителни курсове по английски език. С това не искам да кажа, че съм най-умният, нито дори, че съм по-умен от тебе. С това искам да кажа само, че винаги има и по-евтини, и по-лесни начини, за да се реши един проблем. Достатъчно е човек да се замисли малко по-усилено и най-вече да направи по-подробно проучване на възможните решения. Аз също като тебе, но още през 1996 г., се бях замислил първо за компютърен курс, после и за курс по английски език. Но като проучих на какво ще ме научат и, най-вече, като видях цените на курсовете им, които после сравних със съдържанието и цената на книгата за Win-95, реших, че най-добрият като качество и най-евтиният като пари начин да науча Win-95, е като си купя книгата и я прочета заедно с практикуването на компа.

Друг е въпросът, че аз продължих и със системната администрация - инсталации, настройки, тестове, ремонти. Но това вече е въпрос на лични интереси.

Ако се хвалиш с блоговете си, ще те информирам само за сведение и без да те критикувам, че преди блоговете, се бяха появили форумите, а преди да се появят форумите имаше нюзгрупи. Общото между нюзгрупите и форумите е това, че един или повече автори могат да пишат на едно и също място, а един или повече читатели могат, освен да четат написаното от автора, и да пишат коментар на написаното от автора. Докато при блоговете авторът е само един, а читателите и коментаторите са много.

Като функции и дизайн, най-прости по дизайн и с най-малко функции бяха нюзгрупите. Нюзгрупите приличаха повече на писма от електронната поща.

Форумите вече бяха с по-атрактивен дизайн - приличаха вече на истински уебсайт, но в тях не можеха да се вмъкват картинки, анимации, флашове и клипове.

Когато това стана възможно, вече се появиха блоговете.

На тяхно място сега идват социалните мрежи, които по същество са блог, форум и още много нови функции на едно място и така блогът се превръща в един голям, сложен и многофункционален сайт.

Ако се хвалиш с много посетители, ще ти кажа, че това не може да бъде никакъв критерий, защото много места в мрежата са посещавани и много неща са гледани не защото са много умни, а тъкмо защото са пълни с простотии.

И като заключение - мисля, че по-важното е като казваш или пишеш нещо не само и не толкова да има кой да те прочете, а с нещо да си бил полезен на някого, пък дори и на един-единствен човек.

Силно се надявам не само някой да е прочел този мой дълъг коментар, но и някому да съм бил полезен с едно или с друго от написаното по-горе.
цитирай
6. panazea - Здравей,
03.11.2009 12:09
Радвам се да се запознаем!
Аз обаче съм по извесна от теб!
Когато закъсат хората , търсят Панацея! Ха ха ха ! Привет!
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: lambo
Категория: Политика
Прочетен: 3575048
Постинги: 217
Коментари: 2709
Гласове: 4524
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930